
De juiste strategische keuze maken is een eerste voorwaarde om (duurzaam) succes te hebben. Kiezen wàt je doet, voor wie (welke doelgroep) en op welke wijze. Dit houdt ook in dat je kiest wat je nìet doet, of voor wie niet. Dit is niet enkel duidelijker voor jezelf (dus efficiënter), ook jouw klant zal beter kunnen inschatten of hij/zij bij jou moet zijn of beter verder zoekt. En ook voor jouw medewerkers wordt het duidelijker.
Je hebt dus een operationeel én een commercieel voordeel.
Vergelijk het met onderweg zijn naar Parijs. Als je de gps instelt naar Amsterdam, zal dit waarschijnlijk niet de meest efficiënte weg zijn om in Parijs aan te komen. En als je helemaal geen gps (of kaart) gebruikt, kan je bezwaarlijk verwachten dat je (snel) zal aankomen.
Dikwijls herken je aan (groei)pijnen dat jouw keuze misschien niet duidelijk genoeg was, of onderweg vertroebelde. Geen nood! Heel wat ondernemers lopen zichzelf nogal eens voorbij. En in crisissituaties komt dit (soms pijnlijk) aan de oppervlakte. Hoe sneller je dan jouw strategie terug scherp stelt, hoe sneller je terug op de rails zit, op weg naar jouw ambitie.
Compassco kan je bijstaan bij het maken of upgraden van jouw businessplan, tot en met de concrete actieplannen. En de grootste meerwaarde van samenwerken met Compassco, ligt waarschijnlijk in het samen implementeren van je actieplan. Want in de praktische uitrol liggen vaak de grootste hindernissen en kan dus het grootste verschil gemaakt worden. Kies zelf hoeveel tijd, geld en energie je wil steken in jouw bedrijf. Investeren in externe hulp kan een groot verschil maken.
Wil je je businessplan opstellen of bijwerken, lees dan ook zeker deze blog.
Via ‘business intelligence’ worden uw strategische keuzes makkelijker én accurater. U leest er hier meer over.